Köp- och leveransvillkor vid köp i butik

 

1. Leveransvillkor

Alla våra priser är hämtpriser. Vi får alltid låna en täkt släpvagn av oss utan kostnad när ni handlar hos oss. Tänk på att boka ett släp i förväg för att försäkra er om att det finns en när ni önskar hämta era möbler. Önskar in leverans inom -018 området är kostnaden 795:-. Vi bär även in möblerna om det är möjligt. Vi kan även montera möblerna eller kasera era gamla möbler om ni önskar det. Prata med en sljare för mer information om dessa tjänster.

För varor som inte finns på vårat lager är den normala leveranstiden 6-8 veckor. Leveranstiden kan dock vara längre än så under högsasong, runt helger och vid specialbeställningar.

 

2. Ångerrätt/Reklamation

Vi tillämpar inte öppet köp på våra varor. Undantag kan dock tillämpas för REA varor märkta med "detta ex" och REA mattor efter övernskommelse med säljaren. 

Ni har alltid garanti på de produkter du köper (3 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador.

 

3. Dataskyddsförordningen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i Datadkyddsförordningen (GPRD).

 

4. SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

5. Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Köpvillkor

Köpvillkoren gäller vid köp via nätbutiken, storvretamobler.se.

1 Allmänt

1.1

Följande allmänna villkor gäller när du som konsument gör en beställning via storvretamobler.se och tillhörande sidor. Ett avtal ingås mellan kund och Storvreta Möbler, org. nr 556309-1726.

1.2

I enlighet med svensk lag verkställer Storvreta Möblers e-handel inga kontantköp till personer under 16 år eller kreditköp till personer under 18 år. Kunder under 18 år behöver ha målsmans godkännande.

1.3

Beroende på vilken typ av bildskärm Du har kan våra bilder avvika något ifrån produkternas verkliga nyans. Hur färgen i bilderna återges kan bero på vilken inställning din bildskärm har. Vi reserverar oss för eventuella felaktiga priser och "tryckfel" i produktinformationen.

2 Avtal och beställning

2.1

För att Ditt köp ska gå igenom behöver du acceptera villkoren. Du förbinder dig då att följa villkoren samt godkänner att Du tagit del av informationen om personuppgifter. När vi skriftligen bekräftat Din beställning och Du mottagit orderbekräftelse från oss har ett avtal om köp ingåtts. I enskilda fall kan vi neka en beställning.

2.2

Genom att slutföra köpet erkänner Du betalningsskyldighet för den beställda ordern.

3 Kunduppgifter mm

3.1

Du som kund är ansvarig för att de uppgifter Du fyller i är korrekta och fullständiga. Du ansvarar även för felaktigt ifyllda uppgifter.

3.2

De personuppgifter du lämnar i samband med ett köp (till exempel namn, adress och e-post) hanteras i enlighet med Dataskyddsförordningen (GPRD) och kommer endast att användas inom företagets datasystem. Informationen kommer endast att användas för att ge Dig bästa möjliga service genom att meddela orderstatus, dela information om kampanjer och erbjudanden eller kontakt vid leverans av varor.

När Du besöker vår webbplats sparas så kallade "cookies" på Din dator och enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats informeras om hur cookies används. Cookies användas bland annat för att hålla reda på vilka varor Du lagt i varukorgen, därför är det nödvändigt att du aktiverar cookies i din webbläsare för att fullfölja ett köp. Du kan fortfarande surfa runt på vår webbplats även om du inaktiverat cookies.

4 Priser, avgifter och betalning

4.1

Priserna på webbplatsen anges i svenska kronor och är inklusive moms. Vid en beställning via webbplatsen gäller de priser som anges på webbplatsen. Avgifter för transport för hemleverans anges separat.

4.2

För att betala kan du använda följande sätt:

    • Direktbetalning från Ditt bankkonto

    • Kortbetalning

    • Räntefri delbetalning

5 Leverans och hämtning av varor

5.1

Varje given vara redovisas med en uppskattad leveranstid på webbplatsen. I de fall en vara returneras till oss av fraktbolaget på grund av att Du inte varit anträffbar på överenskommen tid eller på uppgivet telefonnummer förbehåller vi oss rätten att debitera Dig en avgift motsvarande kostnaden för returfrakt samt returadministration.

5.2

Vi bevakar alltid din beställning och vid eventuell leveransförsening ser vi till att meddela Dig så fort som möjligt. Vissa möbler säljs monterade, andra omonterade.

5.3

Skulle din beställning innehålla varor med olika långa leveranstider skickas alla varor i en och samma sändning när beställningens samtliga varor ankommit till vårt lager.

5.4

Du får alltid en avisering via SMS eller telefonsamtal med information om när Din beställning kan hämtas. Endast i undantagsfall skickas avisering via vanlig post. Du ska hämta beställda varor inom 14 dagar från det att aviseringen mottagits, för ej uthämtade paket debiterar vi Dig en avgift motsvarande returfrakten, expeditionsavgift och faktisk hanteringskostnad.

5.5

Om du i samband med din beställning valt leverans, förutsätter detta att transport med lastbil kan ske på allmän väg fram till leveransplatsen och att transporten kan ske utan att behöva använda en eller flera färjor (eller motsvarande). Gotland är dock ett undantag gällande denna bestämmelse.

5.6

För att eventuell inbärning av vara ska ske förutsätts att platsen dit varan ska bäras är åtkomlig utan risk för person- eller sakskada. Se till att utrymmet dit varan ska bäras inte innebär fara för att personal eller vara utsätts för skada. Varan bärs upp i emballerat skick. Inbärning är endast möjlig för leveranser inom Uppland eller Stockholms-området.

5.7

Vid eventuell leveransförsening eller avvikelse utifrån Din preliminära leveransvecka ser vi till att meddela Dig via mejl eller telefon. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till Dig gällande leveransförseningar.

6 Ångerrätt

6.1

Du har alltid rätt att ångra Ditt köp inom 14 dagar, i enlighet med Distansavtalslagen. Meddela oss detta inom 14 dagar från att Du tagit emot din beställning. Din ångerrätt gäller dock inte varor som väsentligt ändrats efter Dina särskilda önskemål eller som fått en tydlig personlig prägel. Vid retur av ångrat köp står du själv för fraktkostnaden.

6.2

En förutsättning för att din retur av vara med ångerrätt ska bli godkänd är att din vara måste returneras i väsentligen oförändrat skick. Den ska vara oanvänd, hel och ren. Varan ska returneras i emballerat skick på sätt som framgår nedan och ska inte ha varit monterad.

6.3

Du som kund är ansvarig för att varan returneras väl emballerad, i originalemballage, och står själv för returfrakten. Se till att skicka varan så snart som möjligt efter att Du meddelat oss om din önskan att utnyttja ångerrätten.

6.4

Vi betalar tillbaka det belopp Du betalat för Din vara så fort vi konstaterat att Din retur är i huvudsakligen oförändrat skick, dock senast inom 30 dagar från det datum vi mottagit Din retur. Eventuell fraktavgift betalas inte tillbaka vid retur. Vi förbehåller oss rätten att neka en retur om varan inte är i väsentligen oförändrat skick.

6.5

Retur av vara ska ske på det sätt vi kommit överens med Dig.

6.6

Om din beställning innehåller varor som tillverkats efter Ditt särskilda önskemål eller har fått ett tydlig personlig prägel gäller inte ångerrätten. I samband med en sådan specifik beställning får Du tydlig information om detta, dels då du fyller din varukorg på webbplatsen och dels på det ordererkännande och orderbekräftelse som skickas till Dig strax efter ditt köp är klart.

7 Öppet köp

7.1

Vi tillämpar inte öppet köp på vår e-handel.

8 Reklamation

8.1

Vi lämnar alltid tre år reklamationsrätt på varor inköpta genom vår e-handel.

8.2

Enligt konsumentköplagen täcker reklamationsrätten varor som är felaktiga. Om Du upptäcker ett fel i Din beställning behöver Du kontakta oss så snart som möjligt. Reklamationen behöver göras inom skälig tid efter det att Du märkt av, eller borde ha märkt av, felet.

8.3

När din reklamerade vara returnerats och blivit godkänd kommer vi att följa upp reklamationen genom att:

    a. i första hand avhjälpa felet,

    b. i andra hand ersätta Dig med en ersättnings vara, eller

    c. i tredje hand utge skälig ersättning till Dig i form av prisavdrag.

Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden (www.arn.se). För ytterligare information besök www.konsumentverket.se. Vi strävar efter att följa upp reklamationen inom 30 dagar från det att vi mottagit den, men det kan ta längre tid beroende på varans art. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig (enligt Konsumentköplagen).

8.4

Vi står alltid för returfrakten vid godkända reklamationer.

9 Tillämplig lag och tvist

9.1

Vid eventuell tvist följer vi riktlinjer och beslut från Allmänna Reklamationsnämnden.

9.2

Tvist rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa villkor ska tolkas utifrån svensk lag och avgöras av allmän domstol.

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter
Handla
Information
Moms visas: